lördag 9 maj 2015

IBLAND BLIR DET GALET - RÄTT!

När jag i höstas skickade efter lökar från en stor europeisk firma slank det med lite rötter från Maianthemum bifolium utan att jag reflekterade särskilt mycket. Men när växten väl tittade upp ut krukan (i kallhuset hela vintern) blev jag snabbt bedårad av de vackert formade bladen. Jag, min toka, hade köpt ekorrbär från utlandet. Jag kunde ha gått ut i närmsta skog och hämtat några plantor. Av detta har jag lärt mig att inte klicka så snabbt. Och att ekorrbär är underbart vackra. 

2 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Så kan det gå. Otroligt härligt att vara människa och dela generöst med sig av allt!
    Vem vet? Du får kanske en variegerad form av ekorrbär? Eller med rosa blommor- typ?
    Det önskar jag dig!
    Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...