lördag 9 november 2013

Grönskan växer

Tack Anja för att du håller mig igång. Jag blev faktiskt lite trött på all spam så jag tystnade ett tag. Men va f-n, inte ska jag väl ge efter för några lopplurkar som bråkar med min blogg. Så, nu är jag är här igen och fortsätter med grönodlandet på "fel tid".
Spenat

Spenaten i växthuset har grott bra men den växer ju inte särskilt fort. Den får ingen annan belysningen än det naturliga ljuset och värmen är bara några grader om natten. Rucolan likadant. Ser fin ut men ingen raketfart.
Rucola

Vintersallaten kommer snyggt men lååångsamt, den också. Den får nog stå kvar i växthuset sedan jag stängt av värmen.
Rädisa

Bäst av de spirade fröna är än så länge rädisorna. Växer snabbt och ger ungefär en skörd i veckan.Smakar bra och bidrar utan tvekan med en kick till salladen. Men jag har spännande saker på gång som jag snart återkommer till. Jag testar nu hur man kan odla inomhus under vintern med  moderna hjälpmedel. Skalan blir nog inte så stor men i alla fall...


1 kommentar:

  1. Spännande! Tack för att du delar med dig av vintergrödorna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...