fredag 15 februari 2013

Tomatplantorna kanonfina

För exakt två veckor sedan sådde jag tomater, tomatillo och chili. Tomaterna började komma upp efter 3 dagar. En vecka senare fanns det någon i varje kruka som tittade upp över jordytan. Jag flyttar alltid plantorna till svalare plats, ett fönster med lampa men utan element under, så fort den första i pottan visar sin "nacke" - det är viktigt att vara snabb då.  
På bilden ser du plantor av 'Ananas Noir' från egna frön. De är knubbiga och fina tack vare lampan som jag beskrev i förra inlägget. Jag är mycket nöjd.
Nu måste jag försöka ägna mig åt fler vintersådder. Tiden rinner i väg...

2 kommentarer:

  1. Den här veckan kommer även mina tomatfrön att hamna i krukor...
    Dina plantor ser verkligen stadiga ut! Säkert belysningens förtjänst - eller?/Anja

    SvaraRadera
  2. Ja, belysningen fungerar bra. Snart ska jag plantera om. Ska försöka "tillverka" den perfekta tomatplantan. Redovisar i bloggen. Har du några knep, Anja?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...