måndag 25 juni 2012

RESERVERNA

När jag fick nog av "hålen" mellan grönsakerna började jag driva reserver i brätten. De förargliga hålen kan bero på sniglar som levt rövare, annat oknytt eller helt enkelt fröer som inte grott. Förargligt är det i varje fall. Därför kör jag grönsakslådan som ett fotbollslag med reserver som tar över när någon annan tagit slut. 
Jag sår i ett brätte med plats för 60 plantor och någon rad av sorter jag sått i det fria eller helt nya som jag vill testa på ledig plats. Bondbönor och riktiga bönor är sådana växter liksom ärter, även rödbetor och annat smått och got. Ringblommor och blomsterkrasse får också vara med som reserver. 
Längre fram, när skörden är i full gång, sår jag nya "reserver" för tomma platser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...